A zeneipar kalózkodással szembeni stratégiáját kritizálta a napokban a milliók által kedvelt Angry Birds játékot fejlesztő Rovio ügyvezetője. Mikael Hed a Cannes-ban rendezett Midem konferencián fejtette ki véleményét a szerzői jogsértésekről, amelyből kiderült, a cég inkább rajongói bázisának növelését látja a kalózokban, s nem az ellenségét.

Hed szerint a cégnek akad problémája a kalózokkal, főleg az ázsiai piacokon, ahol tonna számra kerülnek forgalomba engedély nélkül a játékhoz kapcsolódó termékek. A Rovio ugyanakkor úgy véli, azokat az eseteket kivéve, amelyek a márka hírnevét rontják, illetve a felhasználóknak kárt okoznak, időpocsékolás a kalózokat bíróságra citálni. Mint mondta, "a kalózkodás talán nem is olyan rossz dolog", sőt növelheti forgalmukat.

Az ügyvezető elismeri, hogy a kalóz termékek értékesítése nem jelent a cég számára bevételt, de megpróbálják úgy felfogni, hogy az a kieső összeg az, amit nekik maguknak már nem kell reklám tevékenységre költeni. Hed kiemelte, meglátása szerint a zeneipari "rémesen" kezeli a kalózkodást, és épp a zenekiadók tapasztalatai alapján döntöttek úgy, nem felhasználókként, hanem rajongókként tekintenek fogyasztóikra. Úgy vélik ugyanis, a Rovio mindaddig növekedhetik, amíg nő a rajongótáboruk, ha ezt elveszítik, akkor viszont lehúzhatják a rolót.

(Via: Techradar)