Impresszum Help Sales ÁSZF Panaszkezelés DSA

Ötleteket lop a hamisítóktól a Rovio

Nem ijed meg a hamisítóktól napjaink egyik legsikeresebb mobiltelefonos játékát fejlesztő Rovio. Az Angry Birds tulajdonosa keresi az együttműködést, sőt attól sem riad vissza, hogy saját célra hasznosítsa a hamisítók ötleteit.

A hamisítás kihasználását és a hamisítókkal történő együttműködést követné stratégiakánt az Angry Birds fejlesztője Kínában. Az ázsiai ország a Rovio második legnagyobb piaca: az Angry Birds több mint egymilliárd letöltéséből 140 milliót Kínából indítottak. A kereslet óriási, a játékfiguráktól a kalandparkig terjedő kínálatot azonban egyelőre a hamisítványok elégítik ki.

Angry Birds torták egy kínai cukrászdában (Forrás: Flickr)

A Rovio marketing szakértőjét viszont nem keseríti el a hamisítvány dömping, ami Kínában fogadja. Peter Vesterbacka szerint az a tény, hogy lépten-nyomon Angry Birds hamisítványokba botlik, bizonyíték arra, hogy óriási piaci lehetőség van az országban a játékhoz kapcsolódó termékek forgalmazására. A cég a piac lehetőségeinek kihasználására azonban sajátos módot választott: csak a veszélyes termékeket gyártó hamisítók ellen indítanak hatósági eljárást, a többi hamisítóval megpróbálnak partnerekként együttműködni.  A korábbi jogsértőkkel szerződést kötnek gyártási tevékenységre, néhánynak pedig hirdetési lehetőséget kínálnak a Rovio felületein.

A Rovio stratégiájának egyik legkülönösebb eleme a „hamisítók hamisítása”. A cég kínálatában például azóta szerepelnek Angry Birds lufik, mióta Vesterbacka egy kínai látogatása során hamisítványokra bukkant ezekből. Felismerve a lufikban rejlő lehetőséget, ma már hivatalos darabok is kaphatók.

Angry Birds kitűzök (Hamisítványokról készült tovább képekért kattints IDE!)

Vesterbacka szerint a cég jelentős reményeket fűz a hivatalos Angry Birds üzletek kínai megnyitásához. Júliusban Sanghaj és Peking városaiban nyílik meg az első két üzlet, de ezek száma a következő évben eléri majd a százas nagyságrendet. Ráadásul a tervek szerint októberben a hivatalos kalandparkot is átadják.

A marketing szakértő szerint egyfajta oktatási programmal indítanak az üzletek megnyitásakor, amelynek során oly módon próbálnak rámutatni a hamis és az eredeti különbözőségére, hogy az előbbit cikinek, utóbbit viszont trendinek érezzék a fogyasztók. Vesterbacka szerint olyan ez, mint a divatban: nem mindegy, hogy az új kollekció, vagy a tavalyi darabjait hordod: a legújabb dizájn, és így az eredeti termék menővé teszi, a lejárt kollekció, és így a hamisítvány viszont az ellenkező hatást éri el.

(Via: Reuters)

0 Tovább

Nem dühösek a madarak a kalózokra?

A zeneipar kalózkodással szembeni stratégiáját kritizálta a napokban a milliók által kedvelt Angry Birds játékot fejlesztő Rovio ügyvezetője. Mikael Hed a Cannes-ban rendezett Midem konferencián fejtette ki véleményét a szerzői jogsértésekről, amelyből kiderült, a cég inkább rajongói bázisának növelését látja a kalózokban, s nem az ellenségét.

Hed szerint a cégnek akad problémája a kalózokkal, főleg az ázsiai piacokon, ahol tonna számra kerülnek forgalomba engedély nélkül a játékhoz kapcsolódó termékek. A Rovio ugyanakkor úgy véli, azokat az eseteket kivéve, amelyek a márka hírnevét rontják, illetve a felhasználóknak kárt okoznak, időpocsékolás a kalózokat bíróságra citálni. Mint mondta, "a kalózkodás talán nem is olyan rossz dolog", sőt növelheti forgalmukat.

Az ügyvezető elismeri, hogy a kalóz termékek értékesítése nem jelent a cég számára bevételt, de megpróbálják úgy felfogni, hogy az a kieső összeg az, amit nekik maguknak már nem kell reklám tevékenységre költeni. Hed kiemelte, meglátása szerint a zeneipari "rémesen" kezeli a kalózkodást, és épp a zenekiadók tapasztalatai alapján döntöttek úgy, nem felhasználókként, hanem rajongókként tekintenek fogyasztóikra. Úgy vélik ugyanis, a Rovio mindaddig növekedhetik, amíg nő a rajongótáboruk, ha ezt elveszítik, akkor viszont lehúzhatják a rolót.

(Via: Techradar)

0 Tovább

Az Angry Birds a legtöbbet hamisított márka Kínában

Az Angry Birds globális sikere természetesen a kínai hamisítókat is megihleti, sőt a márka jogtulajdonosa, a Rovio szerint már a legtöbbet hamisított márka lett az országban. A cég vezérigazgatója, Vesterbacka egy pekingi konferencián úgy nyilatkozott, hogy természetesen minél több eredeti és jó minőségű Angry Birds terméket szeretnének értékesíteni, ugyanakkor büszkék „a legtöbbet hamisított márka” címére.

Lássuk, hogy hol tűnhetnek fel a mindenki által kedvelt madárkák.

Műkörmön:


Kitűzőkön:


Gemkapcson:


Engedély nélküli játszótereken:


Asztaldíszként:

2 Tovább

Kínai kalandpark dühös madarakkal

Még mindig tudja fokozni Kína az országban elkövetett jogsértések listáját! A The Week beszámolója szerint ugyanis szeptember 1-jén egy új kalandpark nyitotta meg kapuit Hunan tartományban, amely a közkedvelt mobiltelefonos játék, az Angry Birds élményét helyezi át a valóságba.

A kalandpark látogatói hatalmas plüss madarakat ültethetnek óriási csúzlikba, hogy azok kilövésével leromboljanak különböző építményeket.

A mobiljátékot fejlesztő finn Rovio közlése szerint az üzemeltető nem kért és nem is kapott engedélyt a park létrehozásához. Arról egyelőre nincs hír, hogy a Rovio kezdeményez-e eljárást szellemitulajdon-jogainak nyilvánvaló megsértéséért. A park mindenesetre csak szeptember végéig van nyitva, így vagy szemet hunynak felette vagy gyorsan kell cselekedniük.

A videó végén nem tudtuk nem észrevenni, hogy egy Mount Rushmore-szerű replika van háttérben… 

0 Tovább

Szabadalmi vita dühíti a mérges madarakat

Erősen felbőszülhettek (talán még zöld disznót is kiáltottak) az Angry Birds fejlesztői, miután szabadalmi jogsértés okán peres eljárás indult ellenük. A rendkívül népszerű madaras játék (amely múlt heti adatok szerint már 300 millió letöltéssel büszkélkedhet) tulajdonosa, a Rovio ellen szabadalmak licencelésével foglalkozó Lodsys nevű cég indított keresetet. A hírt közlő BBC News nem ír arról, pontosan milyen szabadalmat sérthetett a Rovio, de a Lodsys szerint Android és Apple iOs platformokra fejlesztett játékaiban egy általa birtokolt szabadalmat használ érvényes licence nélkül a játékfejlesztő.

Nem a Rovio az egyetlen, amelyet bíróságra citált a Lodsys. Szabadalmi vita okán a cég pert indított az Apple, a Grand Theft Auto-t fejlesztő Take-Two Interactive, az Electronic Arts és az Atari ellen is.

0 Tovább

nokamu

blogavatar

Blog a hamisításról, kalózkodásról, jog- és fogyasztóvédelemről.

Utolsó kommentek